Het inzicht bij deze case is dat patiΓ«nten van de afdeling oncologie veel informatie te verwerken krijgen op een heftig moment. Daarnaast wil je zekerheid en vertrouwen vinden bij het ziekenhuis waar je een intensieve periode tegemoet gaat.
Voor het Jeroen Bosch Ziekenhuis maakten we een audiotour / podcast over de afdeling oncologie. We spraken met artsen, verpleegkundigen en patiΓ«nten over 3 verschillende behandelingen. Uit de ervaringsverhalen en deskundige informatie kan de patiΓ«nt opmaken wat hem te wachten staat en waar je rekening mee kunt houden.
Bijzonderheden:
We hebben de hele cyclus van binnenkomst tot vertrek van de afdeling opgenomen, inclusief geluiden uit het ziekenhuis. Zo ervaart de patiΓ«nt onbewust al hoe de sfeer hier is. We hebben met het ziekenhuis in kaart gebracht waar de podcast goed onder de aandacht gebracht kon worden. Zoals een QR code in de wachtkamer of op de schermen. Het doel van deze podcast is zeker niet zoveel mogelijk luisteraars, maar de mensen die dit luisteren een voorsprong te geven op hun komende periode in het ziekenhuis. Aan wat voor contactmomenten kun je zoal denken voor je podcast?
Dit is een slide die we regelmatig meenemen naar een verkennende sessie:
In een creatieve sessie heeft Judith in co-creatie met Huibert Wilschut en communicatiemedewerkers, een verpleegkundige en een arts van het ziekenhuis het concept uitgedacht, inclusief podcast titel.
Hier vind je een selectie van ons werk. We werken graag met je samen om je zakelijke belangen en expertise over te brengen in een podcast. Of denken mee in een creatieve verhaallijn om je punt te maken met audio.
Audio is geen doel op zich, maar een middel om jouw boodschap bij je favoriete doelgroep over te brengen. We helpen je met de juiste inzichten waarmee je audio overtuigend inzet.
Contact