proces

home / proces

Van begin tot eindtune 

We zijn geen journalistieke maker die jouw bedrijfsbelangen niet doorziet. We doen podcasten er niet β€˜even’ bij.

We hebben wel de kennis van een full service agency. We zijn niet beschikbaar voor onduidelijke doelstellingen: een podcast of audio is geen doel op zich. We helpen wel met een duidelijk plan van aanpak: van strategie, creatief concept, tot titel, draaiboek, opname en distributie van je podcast of audio productie.

Promotie
Distributie
Editing
Productie
Format
Concept
Strategie

strategie

We starten met een verdieping in je bedrijfsdoelstellingen en missie. Wat is de kern? Vervolgens duiken we in de drijfveren van jouw doelgroepen. Zij staan centraal. En wat is de toegevoegde waarde van audio voor je communicatie doelstellingen? Welke thema’s en verhalen zijn belangrijk? Dit proces heeft doorgaans één of meerdere sessies nodig.

concept

Op basis van strategische uitgangspunten werken wij een concept uit. Soms zijn dit enkele denk richtingen. Dit kan een podcast zijn, een audiotour, korte audiosnacks om je blogpagina’s te verrijken…. Of is er misschien een voice over of professionele host nodig? Het doel staat centraal, de uitwerkingsvorm is hier ondergeschikt aan. In een meeting leggen we dit aan je voor.

format

Wanneer het concept staat, werken we het format verder uit. Dit is het raamwerk waar we de audioproductie mee gaan maken. Het bestaat bijvoorbeeld uit rubrieken, of een vaste intro in een bepaalde tone of voice. Een aanzet tot een draaiboek wordt ook in deze fase gemaakt.

productie

Het kan wenselijk zijn om voorgesprekken te voeren met gasten / personen. We kunnen dit op ons nemen of hierin ondersteunen of adviseren. Interviewen is een expertise, denk hier niet te licht over. In deze fase wordt het audio materiaal opgehaald. Dit kan in de studio zijn, of op locatie, of een combinatie. Mogelijk hebben we in de fases hiervoor besloten dat video of ondersteunende redactionele content ook nodig is. Dit nemen we mee in deze productiefase.

editing

Nu gaan we aan de slag met de nabewerking. Dit kan zijn op inhoud, welke passages laten we er liever uit, of is het nodig om veel eeeuh’s te verwijderen. Daarnaast zorgen we voor het mixen & masteren van de audio, zodat stemmen met elkaar levellen en dat audio van mooie kwaliteit is, ook als het een opname op locatie betreft. Video beeld wordt op kleur bewerkt, inzetjes, titelslides en subtitels verzorgen we ook. Tekstueel kunnen we ondersteunen in het genereren van teksten in de juiste tone of voice.

distributie

Al wat eerder in het proces is het belangrijk om hierover na te denken. Hoe zorg je dat je je materiaal goed kunt verspreiden? Een hostingpartner is wenselijk bij een hoeveelheid aan audiodata. Dit is een hub waar je SEO teksten, afbeeldingen en audiofiles kwijt kunt. Wil je ook met videocontent aan de slag? Of wil je slim meerdere social kanalen inzetten? We helpen je graag met dit distributieplan.

promotie

Social media en tips van familie en vrienden zijn de grootste bronnen om een podcast te promoten. Met onze achtergrond in online marketing kunnen we je perfect op weg helpen met een promotie plan voor je audio content. Dit kan een mix zijn van kanalen, waar jouw doelgroep te vinden is. We kunnen besluiten om specifiek voor die kanalen aanvullende content te maken, op basis van dit promotieplan.

Design Museum Den bosch

Het Design Museum maakt verdiepende content bij elke tentoonstelling, zoals artikelen, podcasts en video’s. Deze content wordt online gepubliceerd op ‘de derde verdieping’. In dat kader hebben we diverse podcasts geproduceerd.

Jeroen Bosch Ziekenhuis

Voor de afdeling Oncologie bedachten we een audio rondleiding over de afdeling, waarbij een ervaren Brabantse host je mee op stap neemt en ondertussen ervaringsverhalen ophaalt bij patiΓ«nten, artsen en verpleegkundigen.

Ministerie van Binnenlandse Zaken

We werken aan de reeks Expeditie Energie, waarin spelers in de energietransitie vertellen wat er allemaal al mogelijk is en waar men tegenaan loopt. Concept, naam, artwork en productie is in onze handen.

Het Noordbrabants Museum

Voor het Noordbrabants museum voeren we diverse projecten uit. Van videopodcast tot audiotour met vmbo leerlingen.

GGD – Hart voor Brabant

De opdracht was: een interne podcast die het belang van samenwerking tussen de 2 GGD-en onderstreept, om te werken aan het gewoon maken van gezond gedrag. Cases uit de praktijk worden uitgelicht ter inspiratie van andere werknemers.

Nederlandse Vereniging Duurzame Energie

Bijzondere verhalen uit de praktijk van duurzame energie lichten we uit met de NVDE. Met de laarzen aan het bouwterrein op of de windmolen in. Niks is te gek!

Novadic Kentron

We hielpen Novadic Kentron opweg met een pilot, zodat ze later op eigen initiatief kunnen werken aan een podcast met eerlijke verhalen over verslaving en verslavingszorg.

Den Bosch Partners

Voor Den Bosch Partners haalden we verhalen op, in het kader van het duurzaamheidsfestival ‘Zin in Morgen’. Deze gesprekken werkten we uit tot blogs. We zijn er namelijk ook voor meer dan alleen audio voor partijen die impact willen maken. Graag!

Kanteel Kinderopvang

We maakten een interne podcast voor het bestuur van Kanteel Kinderopvang. Zo konden zij beter de verbinding maken met de medewerkers om uitgangspunten helder te maken.

Voor Elkaar Holding

Een investeringsfonds – onderdeel van DELA – die impact maakt op maatschappelijke thema’s zoals mantelzorgondersteuning. We helpen hen met de opzet van een eigen mobiele studio en alle ins en outs van een eigen podcast serie.

Artishock Events

Een grote speler op het gebied van creatieve evenementen. We werkten in opdracht van hen aan diverse cases. Bijvoorbeeld een audiotour voor brandweer, politie en justitie. Of een audio experience over werknemers op de werkvloer van VOS Logistics.

Kennismaken?

Audio is geen doel op zich, maar een middel om jouw boodschap bij je favoriete doelgroep over te brengen. We helpen je met de juiste inzichten waarmee je audio overtuigend inzet.

contact